Cytat

„Zielona Mila”- Ulubione cytaty

20180813_134834~2„Facet, który ma dobrą żonę, jest najszczęśliwszym z bożych stworzeń, a ten, który jej nie ma, należy moim zdaniem do najbardziej pokrzywdzonych przez los i jedyną pociechę może stanowić dla niego to, że nie wie, jak bardzo jest biedny”. Str.245
„…nawet dziwna miłość jest lepsza od braku miłości”. Str.268
„Telewizja nie jest zła, nie mam nic przeciwko niej, ale nie lubię tego, że odciąga od reszty świata, każąc koncentrować się na swojej szklanej jaźni”. Str. 373
„Jestem strasznie zmęczony bólem, który słyszę i czuję, szefie. Zmęczony tym, że ciąglę wędruję, samotny jak drozd na deszczu. Nie mając nigdy żadnego kumpla, z którym mógł bym wędrować i który powiedziałby mi, skąd, dokąd i po co idziemy. Jestem zmęczony tym, że ludzie są dla siebie niedobrzy. To boli, jakbym miał w głowie potłuczone szkło. Jestem zmęczony tym, że nie zawsze mogłem pomóc. Zmęczony ciemnością. Czuję głównie ból. Jest go za dużo. Gdybym mógł z tym skończyć, zrobiłbym to. Ale nie mogę”. Str.379
„Śniłam o tobie… Śniłam, że błądzisz gdzieś w mroku, podobnie jak ja. Odnaleźliśmy się”. Str.319
„Wszyscy powinniśmy tak wytrwale dochowywać wierności naszym pasjom”. Str. 400
„Zabił je ich miłością…Ich wzajemną miłością. Teraz pan widzi jak to jest. Tak jest codziennie… na całym świecie”. Str. 380
„Każdego z nas czeka śmierć, bez wyjątku, ale Boże… czasem Zielona Mila wydaje się taka długa”.
„Nawet zepsute zegary pokazują dwa razy dziennie właściwą godzinę…”
„Czas leczy wszystkie rany, czy chcemy czy nie. Czas oddala od nas wszystko. A na samym końcu czeka nas wyłącznie mrok. Czasami odnajdujemy w nich innych, a czasem znów ich tam gubimy…”
A za chwilę pojawi się moja recenzja książki „Zielona Mila” Stephena Kinga.
Serdecznie zapraszam.

Dodaj komentarz